søndag 3. februar 2013

Rundtjern-Lutdalen-Lutvann 03.02.2013

På toppen av bakkene når man følger lysløypa fra Haugerud møter man skogguden Pan like ved stien



Noen hadde vært omteksom(me) og tråkket en fin sti oppe på åsen mellom Lutvann og lysløypa Haugerud-Nøklevann.



Jeg fulgte den til Rundtjern.



Det var noen skiløpere ute, men de fleste jeg så gikk til fots.


Ved Lutdalen gikk jeg opp i skogen til venstre istedenfor å gå ned til Nøklevann.


Derfra er det ikke så langt opp til sydenden av Lutvann.








Jeg gikk på isen nordover, og tidvis på bredden (den er ganske kronglete. Særlig i en halvmeter snø).




Åsen vest for vannet, herfra er det fantastisk utsikt. 


Nordholmen ble behørig fotografert også i dag.


Og jeg kom trygt i land i nordenden av vannet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar